1. خانه
  2. ناشرین
  3. تبلیغات همسان (Native) چیست؟

تبلیغات همسان (Native) چیست؟

تبلیغات همسان به تبلیغاتی می‌گویند که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن، باعث توجه بیشتر کاربر و عدم آزار او می‌شوند. هدف اصلی تبلیغات همسان این است که با ارائه‌ی تبلیغات به صورت هماهنگ با اپلیکیشن، یکپارچگی و هویت بصری و تجربه کاربری را حفظ کنند و در عین حال، جریان درآمدی جدیدی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فراهم کنند. در واقع حسن این تبلیغات برای تبلیغ‌دهندگان جلب توجه کاربر و برای ناشرین، درآمدزایی توام با عدم تخریب تجربه کاربری است.

مفهوم تبلیغات همسان (Native) در تپسل

اگرچه هدف اصلی تبلیغات همسان در جملات بالا خلاصه شده، این نام کلی به مصادیق مختلفی تعلق گرفته است. بهترین راه شناخت تبلیغات همسان، آشنایی با این مصادیق است. به طور کلی تبلیغات همسان در تپسل در دو مدل اصلی تبلیغات ویدئویی همسان و تبلیغات بنری همسان ارائه می شوند:

 

تبلیغات ویدئویی همسان

ویدئوهای تبلیغاتی با مدت کوتاه که در بین محتوای اصلی و با کادربندی و ظاهری مشابه سایر قسمت‌های اپلیکیشن قرار گرفته‌اند و وقتی کاربر در حال بالا و پایین کردن صفحه‌ی است و به این قسمت می‌رسد پخش ویدئو به صورت خودکار آغاز می‌شود. این ویدئوها طبق تعریف تبلیغات همسان، تمام‌صفحه نیستند اما معمولا به کاربر این امکان را می‌دهند که در صورت علاقه با فشردن دکمه‌ای ویدئو را به صورت تمام صفحه مشاهده کند. کاربر همچنین در صورت عدم علاقه به تماشای ویدئو می‌تواند به گشت و گذار در صفحه اپلیکیشن ادامه دهد و مجبور به تماشای کامل آن نیست.

تبلیغات بنری همسان

برخلاف تبلیغ‌های بنری سنتی که طبق طراحی تبلیغ‌دهنده در بخش خاصی از یک صفحه از اپلیکیشن نشان داده می‌شوند و نرخ کلیک بسیار پایینی دارند، طراحی تبلیغات بنری همسان به عهده‌ی ناشر تبلیغات است. به این ترتیب، او بنری را با شکل و شمایل اپلیکیشن خود طراحی می‌کند و این تبلیغ در بخش‌های مختلف اپلیکیشن امکان ظاهر شدن دارد و لزومی به ثابت بودن آن در یک نقطه از یک صفحه از اپلیکیشن نیست.

همچنین در بسیاری از اپلیکیشن‌ها بخشی تحت عنوان دسته بندی، اخبار و … وجود دارد که کاربر با مجموعه‌ای از کلمات یا معرفی‌های کوتاه به همراه یک تصویر مواجه است و با کلیک روی هریک، وارد بخشی از اپلیکیشن و یا متن کامل یک خبر و … می‌شود. نوعی از تبلیغات همسان با ظاهر مشابه سایر محتواها، در میان انتخاب‌های پیش روی کاربر قرار می‌گیرند و از این طریق توجه وی را جلب می‌کنند.

تبلیغات همسان در موبایلتبلیغات همسان موبایلیتبلیغات همسان در موبایل

 

 

یکی از مدل های دیگر استفاده از تبلیغات بنری همسان، استفاده از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. پیشتازان عرصه‌ی شبکه‌های اجتماعی مثل Facebook و Twitter به جای استفاده از تبلیغات آزاردهنده و تهاجمی از تبلیغات همسان استفاده می‌کنند. در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی بخشی با نام عمومی Feed قرار دارد که بهترین محل برای استفاده از تبلیغات همسان است. به همین دلیل تبلیغات همسان مناسب‌ترین و موثرترین نوع تبلیغات برای اپلیکیشن‌هایی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات فعالیت دارند، هستند.

 

 

 

البته مصادیق تبلیغات همسان به موارد بالا محدود نمی‌شود. هرجا که در بازاریابی محتوایی یک محصول، با حفظ فرم محتوای اصیل، تبلیغاتی صورت می‌گیرد، با یک تبلیغ هم‌نما مواجه هستیم.

 

آیا این این آموزش مفید بود؟

مقالات و آموزش های مرتبط