1. خانه
  2. ناشرین
  3. انواع تبلیغات قابل نمایش برای کسب درآمد از تپسل و مقایسه آنها

انواع تبلیغات قابل نمایش برای کسب درآمد از تپسل و مقایسه آنها

به طور کلی چهار مدل تبلیغ در تپسل قابل نمایش است: تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش (.Rewarded Video Ad) و تبلیغات بینابینی (Interstitial) و تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll) و تبلیغات هم‌نما (Native)

تبلیغات مبتنی بر پاداش

این مدل تبلیغاتی مناسب اپلیکیشن‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای است. در این مدل کاربر با تماشای کامل یک ویدئوی کوتاه تبلیغاتی، جایزه‌ای با مقداری که ناشرین از قبل تعیین کرده‌اند دریافت می‌کند. این تبلیغات مناسب‌ترین نوع تبلیغ برای حفظ تجربه کاربری هستند. از طرف دیگر چون کاربران با انتخاب خود و برای دریافت جایزه اقدام به تماشای این تبلیغات می‌کنند نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate یا به اختصار CR) در این مدل بالاست و به همین دلیل درآمد موثر هزاره (eCPM) هم در این تبلیغات بیش از سایر تبلیغات است.

روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات مبتنی بر پاداش را اینجابخوانید.

تبلیغات بینابینی

این تبلیغات هنگام استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن و بدون انتخاب او به نمایش درمی‌آیند و در دو شکل تصویر بنری تمام‌صفحه (Web View بینابینی) و ویدئوی گذرپذیر (Skippable) قابل استفاده هستند. در نسخه منتشرشده SDK تپسل تبلیغات ویدئویی گذرپذیر قابل استفاده هستند و در آپدیت بعدی، تبلیغات تمام‌صفحه هم در دسترس خواهند بود. در این تبلیغات مطابق راهکار پیاده‌سازی شما، در زمان مشخصی ویدئو برای کاربر پخش می‌شود و کاربر در صورت عدم علاقه به تماشا می‌تواند پس از گذشت 5 ثانیه از تماشای ادامه‌ی ویدئو انصراف دهد. از آن‌جایی که این تبلیغات براساس تصمیم ناشر -و نه تصمیم کاربران- آغاز می‌گردد، نرخ درگیری تبلیغاتی کاربران (Adoption Rate) آن‌ها بالاست اما مشکل اصلی در آن‌ها پایین بودن نرخ تماشای کامل ویدئو است. تپسل براساس اینکه کاربران تا چه میزان به تماشای ویدئو ادامه بدهند و براساس تعرفه‌ی هر کمپین خاص، درآمدی برای ناشرین در نظر می‌گیرد و به این ترتیب ناشرین می‌توانند از این دسته از تبلیغات هم استفاده کنند.

روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات بینابینی را اینجابخوانید.

تبلیغات پیش‌نمایشی

این تبلیغات برای اپلیکیشن‌هایی که بخشی از آن‌ها مربوط به نمایش محتوای ویدئویی به کاربران است مفید هستند، مخصوصا اگر میانگین مدت زمان ویدئوهای ارائه‌شده در اپلیکیشن کمتر از 2 دقیقه باشد، تبلیغات پیش‌نمایشی بهترین انتخاب هستند. در این تبلیغات، ویدئویی بسیار کوتاه در ابتدای ویدئوی اصلی به کاربر نشان داده می‌شود و سپس ویدئوی اصلی آغاز می‌شود و در نهایت به ازای هر نمایش ویدئوی تبلیغاتی، درآمدی برای توسعه‌دهنده لحاظ خواهد شد.

برای استفاده از این نوع از تبلیغات لطفا یک ایمیل با عنوان استفاده از تبلیغات پیش‌نمایشی به تپسل ارسال کنید تا تیم فنی تپسل در پیاده‌سازی به شما کمک کنند.

 

تبلیغات هم‌نما

تبلیغات هم‌نما به تبلیغاتی می‌گویند که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن، باعث توجه بیشتر کاربر و عدم آزار او می‌شوند. هدف اصلی تبلیغات هم‌نما این است که با ارائه‌ی تبلیغات به صورت هماهنگ با اپلیکیشن، یکپارچگی و هویت بصری و تجربه کاربری را حفظ کنند و در عین حال، جریان درآمدی جدیدی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فراهم کنند. در واقع حسن این تبلیغات بربای تبلیغ‌دهندگان جلب توجه کاربر و برای ناشرین، درآمدزایی توام با عدم تخریب تجربه کاربری است. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل‌های تبلیغات هم‌نما اینجا را بخوانید.

روش‌های بهینه پیاده‌سازی تبلیغات هم‌نما را اینجا بخوانید.

آیا این این آموزش مفید بود؟

مقالات و آموزش های مرتبط