1. خانه
  2. ناشرین
  3. درصد وجود تبلیغ (Fill Rate) چیست و چرا در انتخاب شبکه تبلیغاتی مهم است؟

درصد وجود تبلیغ (Fill Rate) چیست و چرا در انتخاب شبکه تبلیغاتی مهم است؟

توضیحات ویدئویی

مفهوم درصد وجود تبلیغ (Fill Rate)

برای نمایش هر تبلیغ ویدئویی درون اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان به تپسل درخواستی را می‌فرستند (Request) و در صورت وجود تبلیغی آماده‌ی نمایش، ویدئو برای آنان ارسال می‌شود. نسبت تعداد درخواست‌های موفق (درخواستی که ویدئو برای آن فرستاده شده است) به تعداد کل درخواست‌های ارسال‌شده را با شاخصی به نام درصد وجود تبلیغ (Fill Rate یا به اختصار FR) اندازه‌گیری می‌کنند. این شاخص بسته به فصل تبلیغات، مدل پیاده‌سازی ناشر، رونق و یا رکود اقتصادی برندها، موفقیت یک شرکت تبلیغاتی در جلب‌نظر تبلیغ‌دهندگان و … متفاوت است.

چرا این شاخص در انتخاب شبکه تبلیغاتی مهم است؟

شبکه‌هایی که درخواست‌های ارسالی از سمت ناشر برای نمایش تبلیغ را با تبلیغ‌های تکراری مداوم پاسخ می‌دهند، شبکه‌های مناسبی برای انتخاب نیستند، حتی اگر قیمت نمایش یک تبلیغ در آن‌ها بالا باشد. این شبکه‌ها قدرت رقابت با شبکه‌ای که درصد بالاتری از درخواست‌های نمایش تبلیغ ناشرین را با تبلیغ‌های مناسب پاسخ می‌دهد ندارند. درصد وجود تبلیغ متوسط تپسل 65 درصد است، عددی که در بین سایر شبکه‌های تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن‌های موبایل با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار دارد. البته با انتشار نسخه جدید SDK و پنل تپسل ناشرین امکان این را دارند که با بهبود پیاده‌سازی خود از طریق آزمون‌های آ/ب درصد وجود تبلیغ در تبلیغ‌گاه‌(Zone)های مختلف را افزایش دهند. به عنوان نمونه Quiz of Kings یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفداری است که از شبکه تبلیغاتی تپسل استفاده می‌کند. تعداد درخواست‌هایی که از سمت این اپلیکیشن به تپسل فرستاده می‌شود بسیار بالاست ولی با انتخاب جایگاه‌های مناسب برای نمایش تبلیغات توسط این اپلیکیشن، شاخص درصد وجود تبلیغ این اپلیکیشن برابر با 100% است و تقریبا تمام درخواست‌هایی که از Quiz of Kings به تپسل فرستاده می‌شود، با ارسال ویدئوهای تبلیغاتی پاسخ داده می‌شوند. به عبارت دیگر، پیاده‌سازی صحیح و بهینه‌ی ناشرین چه در تبلیغات مبتنی بر پاداش و چه در تبلیغات بینابینی می‌تواند حتی این شاخص را هم تحت تاثیر قرار بدهد. برای آشنایی بیشتر با اهمیت این شاخص در درآمد ناشرین و استفاده از سرویس آنالیز داده‌های نمایش تبلیغ برای بهبود آن اینجا را بخوانید.

 

آیا این این آموزش مفید بود؟

مقالات و آموزش های مرتبط