1. خانه
  2. ناشرین
  3. پیاده‌سازی تبلیغات ویدئویی (Interstitial/Rewarded Video) و بنری تمام صفحه (Interstitial Banner) در در پروژه GameMaker Studio

پیاده‌سازی تبلیغات ویدئویی (Interstitial/Rewarded Video) و بنری تمام صفحه (Interstitial Banner) در در پروژه GameMaker Studio

 

گام ۱: دریافت Extension

ابتدا Extension تپسل را از آدرس زیر دانلود کنید.

 

گام ۲: اضافه کردن پلاگین تپسل به پروژه‌ی شما

در نرم افزار GameMaker، روی پوشه Extensions کلیک راست کرده و گزینه Import Extension را انتخاب کنید. سپس فایلی که در مرحله 1 دریافت نمودید را انتخاب کنید و به پروژه اضافه کنید.

 

گام ۳: دریافت کلید تپسل

ابتدا وارد پنل مدیریت تپسل شده و با تعریف یک اپلیکیشن جدید با عنوان پکیج اپلیکیشن اندرویدی خود، یک کلید تپسل دریافت کنید.

از تب‌های بالای صفحه، «توسعه دهنده» را انتخاب نموده و سپس به بخش «اپ‌های من» بروید. یک اپلیکیشن جدید با عنوان پکیج اپلیکیشن اندرویدی خود تعریف نمایید. پس از ایجاد اپلیکیشن جدید، کلید تپسل برای آن اپلیکیشن تولید می‌شود و می‌توانید در صفحه «اپ‌های من» در طر مربوط به اپلیکیشن خود، با کلیک روی عبارت «نمایش» در ستون «کلید تپسل»، کلید اپلیکیشن خود را دریافت کنید.

 

گام ۴: شروع کار با SDK تپسل

با ثبت برنامه خود در پنل تپسل، به شما یک عبارت به عنوان کلید برنامه داده خواهد شد. برای استفاده از تپسل ابتدا باید این کلید را به برنامه خود معرفی نمایید. نحوه‌ی معرفی کلید با تابع زیر است.

tapsell_initialize(appKey);

ورودی appKey کلید تپسلی است که در گام قبل از پنل تپسل دریافت کردید.

 

گام ۵: دریافت تبلیغ

دریافت یک ویدئوی تبلیغاتی ممکن است زمانبر باشد (برحسب سرعت اینترنت کاربران). برای اینکه کاربر منتظر نماند، SDK تپسل ابتدا ویدئوی تبلیغاتی را دریافت می‌کند. همچنین در تپسل، تبلیغ می تواند در ناحیه‌های مختلفی از برنامه شما (مانند فروشگاه، انتهای هر مرحله، ابتدای مرحله جهت دریافت امتیاز دوبرابر، دریافت بنزین/لایف و …) پخش شود. در تپسل به این ناحیه‌ها zone گفته می شود. ناحیه‌های هر اپلیکیشن در پنل تپسل تعریف می شوند.

با اجرای تابع زیر، می توانید یک درخواست تبلیغ به تپسل ارسال کرده و یک تبلیغ دریافت نمایید:

tapsell_requestAd(zoneId)

ورودی zoneId، کلید مربوط به محل zone نمایش تبلیغ است. جهت استفاده از zone پیش‌فرض، از یک رشته خالی بصورت زیر استفاده کنید.

tapsell_requestAd("")

 

گام ۶: دریافت پاسخ درخواست

پاسخ به درخواست‌ها در رویداد Asynchronous Social Event قابل مشاهده است. در این پاسخ رویداد یک ds_map به async_load اختصاص داده می‌شود . در ds_map برگردانده شده، کلید type نشان دهنده‌ی پاسخ برگردانده شده است.

type = string(async_load[? "type"]);

مقادیر مختلف ممکن برای این متغیر، یکی از موارد مندرج در در جدول ۱ می‌باشد.

 

جدول ۱ مقادیر برگردانده شده برای متغیر type در درخواست تبلیغ و توضیحات مربوطه
مقدار توضیحات
TAPSELL_EVENT_AD_AVAILABLE یک تبلیغ از سرور دریافت شده است. در این صورت، id تبلیغ با کلید adId در ds_map برگردانده می‌شود.
TAPSELL_EVENT_NO_AD_AVAILABLE تبلیغی برای zone انتخاب شده جهت نمایش موجود نمی‌باشد.
TAPSELL_EVENT_ERROR دریافت تبلیغ با خطا مواجه شده است.
TAPSELL_EVENT_NO_NETWORK اتصال به اینترنت برقرار نمی‌باشد.
TAPSELL_EVENT_AD_EXPIRING پس از گذشت زمانی از دریافت تبلیغ، تبلیغ منقضی می‌شود. در این حالت، تبلیغ داده شده قابل نمایش نخواهد بود و لازمست تبلیغ جدیدی دریافت نمایید.

 

گام ۷: نمایش تبلیغ

جهت نمایش تبلیغ، نیاز به id یک تبلیغ دارید که پس از فراخوانی tapsell_requestAd دریافت می‌کنید. جهت نمایش تبلیغ، از تابع زیر استفاده نمایید. (این تابع حداکثر یک بار برای هر تبلیغ قابل اجراست):

tapsell_showAd(adId,disable_back,immersive_mode,rotation_mode,show_dialog)

ورودی adId، آی‌دی تبلیغ می‌باشد. ورودی‌های back_disabled و immersive_mode و show_dialog به ترتیب جهت جلوگیری از back زدن کاربر هنگام نمایش ویدئو، نمایش ویدئو در حالت Immersive Mode و نمایش دیالوگ اخطار زمان back زدن کاربر در هنگام پخش تبلیغ ویدئویی جایزه‌دار استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که حالت immersive_mode فقط در اندروید استفاده می شود. این پارامترها باید بصورت string و با مقادیر “true” یا “false” به عنوان ورودی داده شوند. ورودی rotation_mode نیز می‌تواند یکی از مقادیر جدول ۲ باشد.

 

جدول ۲ مقادیر قابل قبول برای ورودی rotation_mode
متغیر (نوع) توضیحات
TAPSELL_ORIENTATION_LOCKED_PORTRAIT
نمایش ویدئو در حالت Portrait
TAPSELL_ORIENTATION_LOCKED_LANDSCAPE
نمایش ویدئو در حالت Landscape
TAPSELL_ORIENTATION_UNLOCKED
عدم قفل کردن چرخش گوشی
TAPSELL_ORIENTATION_LOCKED_REVERSED_PORTRAIT
نمایش ویدئو در حالت Reversed Portrait
TAPSELL_ORIENTATION_LOCKED_REVERSED_LANDSCAPE
نمایش ویدئو در حالت Reversed Landscape

 

گام ۸: دریافت نتیجه نمایش تبلیغ

پس از نمایش ویدئو به کاربر، یک Asynchronous Social Event جهت ارائه نتیجه نمایش بازگردانده می‌شود که مقدار “type” آن برابر TAPSELL_EVENT_AD_SHOW_FINISHED می‌باشد. در ds_map برگردانده شده، کلید‌های زیر موجود هستند.

 

جدول ۳ کلیدهای موجود در پاسخ برگردانده شده جهت دریافت نتیجه نمایش
کلید توضیحات
“adId”
شناسه تبلیغ نشان داده شده
“zoneId”
شناسه مربوط به ناحیه نمایش تبلیغ
“completed”
یکی از مقادیر “true” و “false” (بصورت رشته) مبتنی بر اینکه آیا تبلیغ تا انتها دیده شده است یا خیر.
“rewarded”
یکی از مقادیر “true” و “false” (بصورت رشته) مبتنی بر اینکه آیا تبلیغ دارای جایزه بوده است یا خیر.

 

در صورتی که مقادیر مربوط به کلید‌های completed و rewarded هردو برابر “true” باشند، مشخص می‌گردد که کاربر یک ویدئو در یک zone جایزه‌دار تبلیغ مشاهده کرده‌است و می‌توانید جایزه درون برنامه (سکه، اعتبار، بنزین یا …) را به وی بدهید.

 

 

نمونه پیاده‌سازی

یک نمونه پیاده‌سازی از SDK تپسل در گیم میکر را می‌توانید در repository زیر مشاهده کنید.

 

 

لطفا نظرات خود درباره محتوای این فایل و مشکلاتی که در پیاده‌سازی SDK تپسل با آنها مواجه شدید را به ما اطلاع دهید.

 

مرحله بعد: پیاده‌سازی تبلیغات بنری استاندارد در پروژه GameMaker Studio

 

آیا این این آموزش مفید بود؟

مقالات و آموزش های مرتبط