با توجه به اینکه یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت یک اپلیکیشن، میزان درآمدی است که ایجاد میکند، انتخاب مدل درآمدی از مهمترین اقدامات برای توسعهی موفق یک اپلیکیشن است. مدلهای درآمدی زیادی تاکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است که در اینجا به بررسی و مقایسهی آنها میپردازیم تا به شما در یافتن بهترین مدل درآمدی کمک کنیم.
در کل میتوان 5 مدل درآمدی برای اپلیکیشنها متصور بود:
-
اپلیکیشنهای فروشی
ایدهی تولید اپهای پولی زمانی مناسب به نظر میرسد که از طرف یک برند محبوب عرضه شوند و یا هیچ تهدیدی در زمینهی تولید مشابه از سمت رقبا متوجه اپ شما نباشد. این مدل در میان مدلهای درآمدی ریسکیترین مدل محسوب میشود.
-
پرداخت درون برنامهای
این مدل با اپهای freemium سازگار است. اپلیکیشن با قابلیتهای پایهای منتشر میشود و کاربر در صورت تمایل سایر موارد و محتواها را خریداری میکند.
-
پول مجازی
بازیهای معتاد کننده مانند subway surf و بازیهای مشابه دیگر، به کاربر اجازه میدهند تا با خرید سکه، کلید مراحل جدید و یا موارد اضافه را خریداری کند. این مدل که با عنوان پول مجازی شناخته میشود، بهترین مدل درآمدی شناختهشدهی فعلی است.
-
مدل مبتنی بر تبلیغات
این مدل درآمدی هم مزایا و معایب خود را دارد. در کنار اینکه اپلیکیشنها با استفاده از تبلیغات میتوانند درآمد مناسبی کسب کنند، اما سرعت پایین بارگذاری، کاهش کیفیت، تجربهی کاربری و تبلیغات نامناسب از جمله معایب این شیوه هستند. هرچند شیوههای جدید تبلیغاتی مانند تپسل سعی در ارائهی راهحل برای این مشکلات دارند.
-
عضویت
با اینکه این مدل یکی از مدلهای موردعلاقهی توسعهدهندگان است، اما نتوانسته در بین کاربران محبوبیتی برای خود کسب کند. درهرحال، این روش برای کسب درآمد از اپهای مجلهای و محتوای صوتی و تصویری مناسب است.
تپسل تا کنون تلاش کرده است که به اپلیکیشنهایی که از طریق پرداخت درون برنامهای و یا پول مجازی منتفع میشوند کمک کند تا جریان درآمدی جدیدی از تبلیغات مبتنی بر پاداش داشته باشند. همچنین اپلیکیشنهای رایگان، با استفاده از تبلیغات تپسل و بدون آسیب به تجربهی کاربری میتوانند درآمد کسب کنند. پیشنهاد ما به اپلیکیشنهای رایگان استفاده از تبلیغات بینابینی و یاپیشنمایشی است. (برای آشنایی با انواع تبلیغات نمایش اینجا را بخوانید.)
آمار و ارقام نشان میدهند که تنها پنج درصد از کاربران اپلیکیشنها حاضر به پرداخت مالی درون اپلیکیشن هستند بنابراین اگر اپلیکیشن شما پرداخت درون برنامهای دارد باید برای درآمدزایی از نود و پنج درصد باقی مانده فکر دیگری بکنید. میتوانید با پیادهسازی تپسل، به کاربران این امکان را بدهید که با انجام یک فعالیت تبلیغاتی (مثلا تماشای کامل یک ویدئوی کوتاه) اقلام و محتوای متفاوتی از اپلیکیشن شما را خریداری نمایند. برای مثال اگر وجه رایج اپلیکیشن شما سکه است، و به ازای هر چند سکه یکی از ویژگیهای پولی اپلیکیشن را به کاربران اعطا میکنید، کاربر میتواند با انجام تبلیغات سکه به دست بیاورد و درآمد انجام آن تبلیغ به شما پرداخت شود. با این کار هم تبلیغدهندگان پیامشان را به مخاطب برسانند، هم شما میتوانید از همهی کاربرانتان درآمد کسب کنید.
اگر اپلیکیشن شما پرداخت درونبرنامهای دارد و قصد استفاده از SDK تپسل را دارید نحوه شروع استفاده از تپسل را اینجا بخوانید.
قبل از استفاده از تبلیغات تپسل بخش کسب درآمد بیشینه از تبلیغات مبتنی بر پاداش و کسب درآمد بیشینه از تبلیغات بینابینی را مطالعه کنید.