1. خانه
  2. ناشرین
  3. پیاده‌سازی تبلیغات بنری هم‌نما (Native Banner) در پروژه Unity (اندروید)

پیاده‌سازی تبلیغات بنری هم‌نما (Native Banner) در پروژه Unity (اندروید)

 

گام ۱: راه اندازی پروژه

ابتدا با توجه به پلتفرم خروجی مورد نظر ، تنظیمات اولیه پروژه خود را انجام دهید :

گام ۲: دریافت کلید تپسل

وارد پنل مدیریت تپسل شده و با تعریف یک اپلیکیشن جدید با عنوان پکیج اپلیکیشن اندرویدی خود، یک کلید تپسل دریافت کنید.

گام ۳: شروع کار با SDK تپسل

اگر مرحله شروع فعالسازی تپسل را انجام نداده‌اید، ابتدا برای دسترسی به کدهای تپسل از تکه کد زیر استفاده کنید

using TapsellSDK;

سپس تابع زیر را در یکی از اسکریپت های برنامه ی خود که در ابتدای برنامه اجرا می شود فراخوانی کنید.

Tapsell.initialize(appKey);

ورودی appKey کلید تپسلی است که در گام قبل از پنل تپسل دریافت کردید.

گام ۴: دریافت تبلیغ هم‌نما

در تبلیغات هم‌نما، شما قادر هستید ویژگی‌های ظاهری هر یک از اجزای تبلیغ (اندازه، محل قرارگیری، رنگ فونت و…) را بصورتی که هماهنگ با محتوای اپلیکیشن شما باشد تعیین کنید.

برای این منظور، شما یک درخواست تبلیغ به SDK تپسل ارسال می کنید، محتوای یک تبلیغ هم‌نمای بنری را دریافت کنید و آن را به نحوه مورد نظر خود نمایش دهید.

جهت ارسال درخواست تبلیغ هم‌نما، از تابع زیر استفاده کنید.

Tapsell.requestNativeBannerAd(monoBehaviour, zoneId, Action<TapsellNativeBannerAd> onAdRequestFilledAction,
    Action<string> onNoAdAvailableAction, Action<TapsellError> onErrorAction,
    Action<string> onNoNetworkAction);

ورودی monoBehaviour، یک شی از جنس MonoBehaviour است که برای دریافت محتوای تبلیغ در پس‌زمینه استفاده می‌شود. ورودی zoneId، شناسه تبلیغ‌گاه از نوع بومی بنری است که باید آن را از داشبورد تپسل دریافت کنید.

نتیجه درخواست تبیلغ به اکشن های ورودی بازگردانده می شود. یک نمونه پیاده سازی اکشن های لازم در ادامه آمده است.

Tapsell.requestNativeBannerAd(this, zoneId, 
    (TapsellNativeBannerAd result) => {
       // onRequestFilled
       Debug.Log("Request Filled");
       TapsellNativeBannerAd nativeAd = result; // store this to show the ad later
    },

    (string zoneId) => {
        // onNoAdAvailable
        Debug.Log("No Ad Available");
    },

    (TapsellError error) => {
        // onError
        Debug.Log(error.error);
    },

    (string zoneId) => {
        // onNoNetwork
        Debug.Log("No Network");
    }
);

متغیر برگردانده شده در اکشن onRequestFilled از نوع TapsellNativeBannerAd بوده و همان تبلیغ مورد نظر است که باید جهت نمایش تبلیغ، از آن استفاده کنید.

گام ۵: نمایش تبلیغ

برای نمایش تبلیغ، می‌بایست از توابع موجود در کلاس TapsellNativeBannerAd استفاده کنید. توضیحات توابع های مختلف این کلاس و خروجی آن‌ها در جدول ۱ آمده است.

جدول ۱ متدهای کلاس TapsellNativeBannerAd
تابع توضیحات
string getTitle() عنوان تبلیغ
string getDescription() توضیحات تبلیغ
string getCallToAction() متن دعوت کننده از کاربر به کلیک/نصب
Texture2D getPortraitBannerImage(string) تصویر بنر تبلیغ (عمودی)
Texture2D getLandscapeBannerImage(string) تصویر بنر تبلیغ (افقی)
Texture2D getIcon(string) آیکون تبلیغ

دقت کنید که تبلیغ‌ها ممکن است هردو بنر عمودی و افقی را نداشته باشند. در زمان نمایش تبلیغ، باید تابع onShown از کلاس TapsellNativeBannerAd را فراخوانی کنید.

nativeAd.onShown ();

گام آخر: باز کردن تبلیغ

برای باز کردن تبلیغ، هنگامی که کاربر روی آن کلیک می‌کند، از تابع زیر استفاده کنید.

native.onClicked ();

 

 

نمونه پیاده‌سازی

یک نمونه پیاده‌سازی SDK تپسل در Unity در repository زیر آمده است.

 

 

لطفا نظرات خود درباره محتوای این فایل و مشکلاتی که در پیاده‌سازی SDK تپسل با آنها مواجه شدید را به ما اطلاع دهید.

 

مرحله قبل: پیاده‌سازی تبلیغات ویدئویی (Interstitial/Rewarded Video) و بنری تمام صفحه (Interstitial Banner) در پروژه Unity
مرحله بعد: پیاده‌سازی تبلیغات بنری استاندارد در پروژه Unity (اندروید)

 

آیا این این آموزش مفید بود؟

مقالات و آموزش های مرتبط